Fina flickor…

Jag vet att jag lagt upp denna dikt i en av mina tidigare bloggar men det är en favorit så den är väl värd att lägga upp igen. Dikten är skriven av Anna Carlquist och finns med i hennes bok “Osminkat fanstyg”

Fina flickor

Fina flickor vill inte slå pojkar hårt i ansiktet
Fina flickor skickar inte sarkastiska brev tillsammans med handbojorna han glömde kvar
Fina flickor klipper inte sönder läderjackor med avsikt
Fina flickor häller aldrig ut öl över en pojkes hår framför hans vänner
Fina flickor kastar inte saltkar i pannan på pojkar
Fina flickor talar inte om storleken
Fina flickor lägger inte döda möss i hans nyinköpta boots
Fina flickor ringer inte mitt i natten och gråter hysteriskt
Fina flickor frågar inte om dessa är hans boxershorts eller om de är Hasses
Fina flickor smäller aldrig i dörrar
Fina flickor smälter inte hans favorit-CD i mikron
Jag är ingen fin flicka


About Dixie
159cm kort, grönögd, mellanblond, tatuerad tjej som tar dagen som den kommer. =o)

One Response to Fina flickor…

  1. Antoinette says:

    Lovely! 🙂

Leave a comment