Dagen började som sig bör ;o) med dubbla träningspass… 60 minuter Body Pump följt av 70 minuter Step!

Efter träningen blev det välförtjänt lunch på Nana Thai Food. Sällskapet kunde inte ha varit mycket bättre och maten var helt ok men jisses vad det tog tid att få in efterrätten (som bestod av friterad banan med glass). Det var så att vi började undra om de var tvugna att åka och plocka bananerna själva!  ;o)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Imorgon skulle jag egentligen bara vilja slappa och låta kroppen vila hela dagen men se det går ju inte för dels har jag tvättstugan (vilket är ett måste så att jag har några rena träningskläder nästa vecka) och sen måste jag städa också eftersom K ska komma hit och hälsa på. Visst, han sa att det inte behövdes för hans skull men ska jag släppa in honom så måste iaf köket få en genomkörare och resten av lgh’n dammsugas.

Men när han väl kommit så blir det väl förhoppningsvis slappande i soffan som gäller… och då kan jag ju äntligen se “Saw VI” som jag haft liggande här hemma sen den släpptes på dvd (måste ha sällskap när jag ser de filmerna) men jag misstänker att K fortfarande inte sett “Saw V” så det blir nog till att se den igen först.

Förvarnade K om att det är träning som gäller för mig på måndag men har efter gårdagens Booty (vilket var en utmaning i sig eftersom jag bara provat det en gång tidigare och det var i november eller december förra året), Core och BP samt dagens BP och Step kommit fram till att benen nog bör få vila iaf en dag extra så spinningen på måndag förmiddag hoppar jag och troligen core passet också eftersom K är här men kvällens Zumba vet jag däremot inte om jag är beredd att stå över… Jag menar, jag längtar ju trots allt redan till nästa träningspass. ;oP

About Dixie
159cm kort, grönögd, mellanblond, tatuerad tjej som tar dagen som den kommer. =o)

4 Responses to

  1. iashemlis says:

    Den första SAW är den bästa film jag sett… och jag HATAR skräckfilmer… men den STORYN är helt sjuk!!!
    Såg sen 2an och blev så besviken, för det är ju samma “story” och det funkar ju liksom inte när man redan vet vad det går ut på… så jag har bestämt att inte se några fler.

    • Dixie says:

      Jag är egentligen inte heller speciellt förtjust i skräckfilmer men jag älskar de första 4 Saw filmerna, 5:an blev jag lite besviken eftersom den var på tok för kort och gav för lite svar… kändes som att de liksom var tvugna att hålla på något för att kunna göra ytterligare en film.

  2. Anna says:

    Det måste vara en härlig känsla när du har kommit in i det där beroendet som blir. Jag minns för några år sedan när jag var ute och gick varje dag när jag var arbetslös, det kliade i hela kroppen om jag inte kunde komma i väg en dag.

Leave a comment