Begränsad…

Jag gillar inte alls att känna mig begränsad i min träning men man måste ju tyvärr lyssna på kroppen vare sig man vill eller inte.

Detta innebär att jag nu måste ta det lugnt med mina knän. Med andra ord kan jag inte gå ner så djupt i knäna som man ska i Z-express och kör jag Body Pump så får jag hoppa över benövningarna. =o( Dessutom får jag avvakta att prova på en del av de pass som ska testas nu när det nya schemat kommit igång.

Idag blev det därför Spinning och Core istället för Body Combat som jag hade tänkt prova. Misstänker att knäna belastas en del i BC och är det ett nytt pass så vet jag att jag inte kommer klara av att avstå vissa övningar så det kändes smartare att vänta. Och eftersom spinning är skonsamt för knäna så kändes det som ett vettigt alternativ. =o)

Imorgon är det Spinning på förmiddagen och sen ska det testas Step med en, för mig, ny instruktör på kvällen. Jag inser att Step inte lär vara det absolut bästa för knäna men jag har inte diciplin nog att avstå just Step. Så det blir till att prova och säger knäna stop då så får jag väl ge med mig. Men hittills har Step alltid funkat oavsett om jag haft ont i rygg, knän,häl, lår… eller vad det nu må ha varit så jag hoppas på det bästa. ;o)

About Dixie
159cm kort, grönögd, mellanblond, tatuerad tjej som tar dagen som den kommer. =o)

Leave a comment