Veckans utmaning…

…blev att igår testa kickboxning!
Power Box är ju ett av mina nya favoritpass så när Vera tyckte att jag skulle haka på och testa kickboxning var det allt för frestande för att låta bli, även om det nu tog ett bra tag innan jag fick tummen ur…  ;o)

Jag kände att jag inte riktigt visste vad tusan jag gett mig in på men livet är till för att levas och jag hade ju inte direkt något att förlora på att testa…

Och precis som jag trodde så var det grymt skoj! Det blir absolut fler gånger… men nästa gång ska jag köra hela passet och inte smita efter 1 timme för att hinna till nästa träningspass. ;o)

Efter kickboxningen blev det Zumba och Core med Vera.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Idag “roade” jag mig med tvättstugan i några timmar för att sen åka till dagens träningspass.
Började med Body Jam och avslutade med Body Pump. Det var första gången sen augusti som jag körde Pump, eftersom jag velat vila knäna som tog rejält med stryk av för mycket benböj och utfall i augusti (Visst jag vet att man kan gå ändå och bara hoppa över benövningarna men jag känner mig själv och vet att jag inte har disciplin nog att göra det om jag väl är där), och det kändes! Men knäna var det inga problem med så nu blir det BP minst 1 gång i veckan igen. =o)

Kvällen har sen spenderats slappandes i soffan framför en av favoritfilmerna… The Boondock Saints! Jag skulle kunna se den filmen hur många ggr som helst.

Nu är det slötittande på tv samtidigt som jag knappar på datorn som gäller resten av kvällen tror jag…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Imorgon måste jag besöka arbetsförmedlingen för att upprätta en ny handlingsplan… men det känns rätt ok eftersom jag nu (om än tillfälligt) jobbar halvtid och dessutom har en intervju inbokad på onsdag.

På kvällen är det sen, som vanligt, träning som gäller. =o)

About Dixie
159cm kort, grönögd, mellanblond, tatuerad tjej som tar dagen som den kommer. =o)

2 Responses to Veckans utmaning…

  1. tack för din kommentar hos mig! kickboxning verkar kul – är det också på wc nybroplan?

Leave a comment