Underbara fredag!

Efter att ha slutat tidigare på jobbet igår så bar det av in till stan för att möta upp Nancy och Vera som självklart, precis som mig, skulle på Les Mills Eventet på Sportlife. Och det var tur att vi möttes upp innan eftersom ingen av dem hade direkt koll på schemat. ;o)


Jag hade dock , som vanligt, koll på tiderna så vi var där i tid för att köra så väl BodyAttack som BodyJam. Men först hann vi njuta av glass och jordgubbar som Vera köpt att ladda upp med inför träningen. ;o)

Vera skulle egentligen bara titta på när vi körde BodyAttack men efter en stund stod hon där på golvet med oss andra! Det där med att bara titta på är inte det lättaste… ;o)

Det var fösta gången jag testade BodyAttack och eftersom min rygg jävlas så var jag tvungen att ta det lite lugnt. Men det var riktigt skoj i vilket fall och Kristin A som ledde klassen var grym!!  Hon utstrålade verkligen så väl glädje som energi och såg till att peppa oss alla ordentligt. =o)

Jag kunde pga ryggen inte vara med på sista låten i BodyAttack så jag tog en lite längre paus innan det var dags att fira BodyJam 5 år med Åsa F. Och som jag skrev efter att ha dansat TribalHouse med henne så lyser det verkligen om henne när hon leder en dansklass! Har ni någon gång möjlighet att testa BodyJam med henne så gör det!!

Energin var på topp under båda klasserna och självklart var även Vladi på plats som deltagare för att hjäpa till att höja den ytterligare ett snäpp! ;o)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Efter träningen blev det lite mingel innan det var dags för mig, Vladi & Nancy att bege oss vidare för att få något i magen innan det var dags att titta på “Pirates of the Caribbean – On stranger tides”. Även Olle gjorde oss sällskap för att äta. =o) Men bion skippade han.


Filmen kändes aningen lång men det berodde nog främst på att jag var grymt jävla kissnödig och vägrade att resa på mig under filmen som var drygt 2 timmar lång. För normalt hade jag aldrig kunnat få nog av att se Johnny Depp som Captain Jack Sparrow ! ;o)

About Dixie
159cm kort, grönögd, mellanblond, tatuerad tjej som tar dagen som den kommer. =o)

2 Responses to Underbara fredag!

  1. Stina Mitt I Livet says:

    hej hej gumman! Har du ändrat ditt lösenord på bloggen? Om du har det kan du väl maila mig det?? Kram

Leave a comment