Omväxling förnöjer…

Nu när det är sommar (vad vädret än “säger”) så känner jag att det är hög tid att försöka variera träningen lite mer igen. Nog för att det lär bli en hel del dans och step men istället för att köra 3-4 BodyJam-klasser i veckan så ska jag försöka variera dansträningen lite. Sen ska jag försöka komma igång med löpträning och satsa lite mer på BodyCombat, Power Box, BodyAttack, BodyPump m.m.

Självklart kommer jag inte att komma igång med allt på en gång men jag har ju iaf börjat. ;o)

Idag testade jag Jazz med Åsa vilket var grymt skoj. Iaf när jag väl vaknat upp ur dvalan jag befann mig i när klassen började. Helt ärligt skulle jag utan problem kunnat somna så väl på väg till Sats som när jag satt utanför salen och väntade på att det skulle bli dags. För lite sömn, dålig lunch och huvudvärk var väl helt enkelt inte de bästa förutsättningarna…

Men som sagt, träning är ett av världens två bästa botemedel mot huvudvärk så efter en stund släppte huvudvärken och koreografin började sakta men säkert sätta sig även om jag nu envisades med att snurra åt fel håll typ två tredjedelar av alla de varv vi körde… =oS På slutet lyckades jag sträcka någon muskel i höger lår så då fick jag lov att stå över två varv och sen modifiera vissa rörelser.

Men övning ger färdighet så självklart var det inte sista gången jag gick på en av Åsas Jazz-klasser. ;o)

About Dixie
159cm kort, grönögd, mellanblond, tatuerad tjej som tar dagen som den kommer. =o)

Leave a comment