Den må vara kort…

…men det är ändå SEMESTER!! =o)

Eftersom jag började jobba  den 1 april i år så har jag inte hunnit tjäna in någon semester och eftersom jag är anställd på ett bemanningsföretag så har jag heller inte möjlighet att ta ut någon förskottssemester. Resultatet blir, för min ekonomis skull, en knapp veckas semester nu och en dryg vecka i augusti… sen blir det nog en extra strödag eller två också.

Hade det funkat där jag jobbar nu så hade jag tagit ledigt sista veckan i juli + första veckan i augusti för att få en lite längre sammanhängande semester (så att det inte blir allt för stort bortfall på lönen under samma månad). Men det är bara att acceptera att jag får vänta till nästa år för att få en längre semseter.

Jag ska dock självklart se till att utnyttja den korta semester jag har på bästa sätt!! ;o)

About Dixie
159cm kort, grönögd, mellanblond, tatuerad tjej som tar dagen som den kommer. =o)

Leave a comment