Gott & Blandat…

Igår lyckades jag äntligen pricka in DanceStep med en av de instruktörer jag velat testa sen jag började träna på Sats och med en hel massa snurrar i koreografin så passade klassen mig väldigt bra. Det blev dock ingen ny favorit men jag kommer definitivt försöka klämma in en klass med honom lite då och då. =o)

Inför dagens BodyJam så hade Vladi lovat en bra mix med bl.a “The Dark block” som jag varit nyfiken på då andra som kört den tidigare verkligen verkat gillat den och jag blev inte besviken.
“The Dark Block” må vara lite klurig bitvis men f**n så kul!
Give me more!!! ;o)


 Sen älskar jag ju även den Tribal House som vi kört de senaste gångerna då jag varit med.


Så nu längtar jag till onsdag då vi får köra denna underbara mix igen! =o)

Efter träningen så gjorde jag & Vladi ett besök på Stockholms bästa café för att fylla på med sallad och självklart en bit av deras helt oemotståndliga kladdkaka! =o)

About Dixie
159cm kort, grönögd, mellanblond, tatuerad tjej som tar dagen som den kommer. =o)

9 Responses to Gott & Blandat…

  1. Kolla på Dorotka och Åsa köra the Dark block: http://www.youtube.com/watch?v=7dJylcM6JOk

    Och fransmän (på den andra video) kan inte dansa, hehe. Korren är helt fel och så tar de inte i, de jäklarna. House-steget ser töntigt ut dessutom, det ska vara tyngre och fetare.

    Kvalitetsnörd är jag, japp, =)

    Fin tränings-söndag blev det, snart kan vi även köra BodyBalance efteråt, perfekt.

    • Dixie says:

      Tyckte väl att det borde finnas ett bättre klipp! =o) Orkade dock inte leta mer utan nöjde mig med att söka på “Dark block Body Jam” och då var detta det bästa jag kunde hitta.

      Jag instämmer i att det inte ser ut som det ska, men samma sak här… jag hittade inget bättre klipp och orkade inte leta mer.

      Mina söndagar framöver blir högst troligt Zumba med Jorge och BodyJam med dig. BB’n kommer jag som sagt inte att delta i (hjälpte ju inte ens att Marie försökte locka med thaimat efteråt;o)) hur bra det än vore för mig.

  2. Ska indexera om klippet så att dark block står med, bra tips faktiskt. Brukar skriva ut produkt-namn för jam-releaser med som taggar så att folk hittar de på youtube.

    Dags att gå BodyBalance-utb själv? så är problemet löst =)

    • Dixie says:

      Allt som förenklar sökningarna är bra! =o)

      Jo, det är väl kanske det… Måste bara bli lite vigare först, för som instruktör så SKA man kunna göra alla övningarna i sin mest avancerade variant även om man sen anpassar sig till dagsformen. Måste ju kunna visa alla varianter så att alla deltagare kan få ut så mycket som möjligt av klassen. =o)

  3. Så test söka på youtube på: bodyjam dark block. Shit vad snabbt de indexerade om. Så har det inte varit förut, nu märks det att Google har börjat ändra under skalet på Youtube:

    http://www.youtube.com/results?search_query=bodyjam+dark+block&aq=f

    • Dixie says:

      Så där ja! =o)

      Älskar verkligen att se Dorotka på scenen…Hon strålar! =o) Måste försöka få in lite fler klasser med henne i höst!

  4. Dancestep, vilken instruktör? Nyfiken vettja. Provade själv i söndags (innan föreläsningen) en ny danceaerobicklass med instruktören Karolina som var proffig men inte riktigt min dansstil, klassisk stil

  5. Yepp, välbekant 🙂

Leave a comment