Då var det dags igen…

Antingen är det någon muskel på mig som är extremt svag eller så gör jag något galet när jag gör knäböj. För jag kan hoppa och studsa i dans- och stepklasser utan problem men så fort jag försöker mig på att börja med BodyPump så pajjar knäna direkt! =o( Jag behöver verkligen BP’n och känner att den gör nytta för min rygg men om jag inte får ordning på knäna så är det ju bara att glömma.
Gör knäna ont under klassen så korrigerar jag vinkel på knän och fötter men när det inte gör ont förens efteråt så är det lite svårt att veta var felet ligger… speciellt eftersom instruktörerna inte kan se att jag gör något direkt fel. =oS 

Nåja, idag stod det i vilket fall inte BP på planeringen men jag kom iaf ihåg att köpa Glucosine som hjälpt mig tidigare ggr när knäna pajjat.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

Den här träningsdagen inledde jag på Sats Odenplan med en Step-klass som egentligen inte var min typ av klass då jag vill ha mer avancerad step och helt utan styrka inblandat. Men eftersom jag var nyfiken på att köra någon mer klass med Ari som jag tidigare bara kört BodyBalance med så gav jag det en chans. Ari strålade på scenen och koreografin var helt ok men som sagt lite för enkel för min smak, jag vill ha fler utmaningar och en väldans massa mer snurrar. ;o) Att sen avsluta klassen med rygg och magövningar kändes för mig helt fel hur väl förberedd jag än var på det.

Efter det åkte jag hem och slappade till dess det var dags att bege mig till Sportlife Hammarby Sjöstad för att köra BodyAttack med, alltid lika underbara, Kristin. =o) Det gäller ju att passa på att “gästspela” lite medan hon fortfarande kör klassen eftersom hon valt att fokusera på andra klasser till hösten. ;o) Som vanligt så var det gymt skoj och djävulskt jobbigt! Extra jobbigt blev det ju pga knäna när det var dags för knäböj.

Sen hade jag ambitionen att köra BodyBalance efter BA’n också men jag kände att det fick bli en annan gång. Med lite tur redan imorgon förmiddag. =o)

About Dixie
159cm kort, grönögd, mellanblond, tatuerad tjej som tar dagen som den kommer. =o)

Leave a comment