I want more…

Ok, jag gillar fortfarande inte hysterin som uppstår när dörren till salen öppnas (vad är det för fel på att låta de som väntat längst, och står längst fram, gå in först?) men jag älskar klassen!

Det jag pratar om är sälvklart DanceStep, och den här gången med Robert S.
Sist jag testade hans Step-klass så fick jag helt fel känsla efter hysterin in i salen och hamnade dessutom snudd på brevid scenen där det blev svårt att hänga med. Så jag var inte såld efteråt trots att koreografin var helt underbar.

Nu, drygt 4 månader senare, så var det dags att ge det en ny chans eftersom jag fortfarande var helt övertygad om att klassen egentligen passar mig perfekt och jag vet att Robert är en grymt duktig instruktör!

Och jag hade helt rätt, jag älskade klassen från början till slut! =o)
Till att börja med så kör han inte samma musik som körs på de flesta andra klasserna. Sen var koreografin helt underbar och tempot på klassen passade mig perfekt! Hög puls från början till slut och utmaning för så väl kropp som knopp. Det enda felet jag kunde hitta på klassen var att den bara var 55 minuter… jag skulle gärna kört på en timme till!. ;o)

Nu är ju detta inte den koreografi vi körde idag men bara för att ge er ett litet smakprov… ;o)

About Dixie
159cm kort, grönögd, mellanblond, tatuerad tjej som tar dagen som den kommer. =o)

Leave a comment