Kista, I have a problem…

Jag saknar Kistagänget och Vladi’s underbara energi MEN jag lockas verkligen inte av den nya BodyJam-releasen för 5 öre! 

Ja, jag vet att “alla” andra älskar den nya releasen men det hjälper liksom inte när jag hur många ggr jag än tittar på klippet från Super Saturday får samma känsla… Nej, det här är inget för mig. Musiken har jag inga som helst synpunkter på men det är allt för många delar i de olika koreografierna som inte passar just mig.

Jag vet att jag borde ge det en chans och testa men det är minst sagt svårt att motivera mig till att välja BJ’n framför någon annan klass som jag vet att jag älskar varje sekund av när jag nu vet att det är delar i BJ’n som jag inte kommer att gilla.

Jag hade ju tänkt att jag som sämst skulle få ta del av Vladi’s energi på hans BodyAttack på måndagar (om jag nu inte gillade BJ’n) men eftersom mina knän protesterar så fort det är knäböj eller utfall så går det ju tyvärr bort det med. Och nej, “low impact”-alternativen hjälper inte jag måste helt skippa de övningarna och då får jag inte alls ut det jag vill av klassen. =o(

Kvar att välja på är Zumba och CxWorx men de klasserna ligger på fel tider… För chansen att jag skulle välja Zumba över StepDance är obefintlig, och chansen att jag ska ställa klockan tidigare än 9:00 på söndagarna är inte direkt stor den heller.

Så hur ska jag lyckas få min dos av Vladi’s energi varje vecka??
Och när kommer jag träffa det underbara gänget i Kista nästa gång??

Och ja, precis som rubriken antyder så är jag fullt medveten om att det är hos mig problemet ligger och ingen annan. ;o)

About Dixie
159cm kort, grönögd, mellanblond, tatuerad tjej som tar dagen som den kommer. =o)

One Response to Kista, I have a problem…

  1. Härligt ändå att du är medveten om vad du gillar, så skönt att det känns så och utgå från det så kanske framtiden visar att Vladi kommer göra klasser som är mera i din stil. Yeah, alla älskar vi Valdis underbara karisma. Superkosmonova stjärna 😀 Vissa instruktörer har så mycket karisma att de fixar att köra alla träningsformer och ändå skapa magisk känsla 😀

Leave a comment