The Convention 2011 – A day to remember! ;o)

I fredags kväll satte jag mig äntligen på X2000 för att åka till Gbg där det väntade så väl filmmys som träning! =o) Denna gång var jag för slö för att kånka med mig datorn vilket jag snabbt ångrade då tiden på tåget gick väldigt långsamt. Men… det gjorde inte så mycket för den här helgen hade jag längtat till länge nu och det var helt klart värt några timmars tristess på tåget. Det hade ju dock inte gjort något om “helvetesveckan” haft den goda smaken att vänta till idag istället för att sätta igång just i fredags.

Väl framme i Gbg så plockade K upp mig på stationen och sen blev det stopp för mat på väg hem till honom där det självklart var filmmys som gällde resten av kvällen. 

Jag måste ju erkänna att det är rätt skönt med privatchaufför… ;o) Speciellt eftersom en av de få saker jag inte gillar med Gbg är lokaltrafiken. Och när jag då dessutom skulle befinna mig på Elixia Sisjön vid 9-tiden på lördagen så blev jag ju inte direkt ledsen över att slippa fundera på hur jag skulle ta mig dit… eller hur jag sen för den delen skulle ta mig där ifrån på kvällen.
 Det som väntade mig på Elixia Sisjön var “The Convention” där jag äntligen skulle få möjligehet att testa Step med Omid Dadary vilket var den klass som faktiskt gjorde att jag inte tvekade en enda sekund på om jag skulle åka dit eller inte. Att jag sen dessutom fick chansen att testa HipHop med Omid, köra BodyBalance med underbara Kristin Andersson, och testa Step med Elaine Rydberg gjorde ju inte saken sämre. Frida Örneholts dansklass blev jag dock tyvärr tvungen att avstå.

Att jag av alla roliga klasser och föreläsningar som fanns att välja på valde just de båda de step-klasserna är det väl knappast någon som blir förvånad över va?! ;o)

Flowing Step med Omid var grymt roligt och jag njöt av varje sekund! Klassen bjöd på bra musik, roliga utmaningar och Omid strålade på scenen. Att han var grym visste jag sen tidigare även om jag själv faktiskt inte deltagit på en enda av hans klasser utan bara träffat på honom på Mind Over Matters event då han tyvärr inte själv ledde någon av klasserna.

Body Balance med Kristin är alltid lika underbart då hon är en av två instruktörer hittills (och då har jag ändå testat en hel del olika) som kan ge mig rätt känsla i just BB. Tycker ni inte att BB är något för er men får chansen att testa det med kristin någon gång så ta den! Gillar ni det inte med henne heller så lovar jag att ge upp mina försök att få er att ändra inställning… ;o)

Brand The Floor med Omid var dagens, för mig, största utmaning eftersom jag faktiskt aldrig testat Hip Hop (mer än någon kortare koreografi i BodyJam) tidigare. Men då de steg som kommer från Hip Hop i mixade koreografier är de som jag brukar känna mig mest bekväm med så visste jag att jag skulle älska det… Även om jag har dock långt kvar till att få det att se bra ut! ;o)

Step Play med Elaine bjöd på just det… Lek! =o) Då menar jag inte att det var enkel step eller tråkigt… Tvärtom så bjöd det på både glädje och utmaningar, men på ett lekfullt sätt. Men det är svårt att förklara för den som inte själv var där så ni får helt enkelt lite på mig. ;o)

In Da Club Part Two med Frida fick jag ju tyvärr avstå då mitt knä tyckte att det fick räcka med fyra klasser denna gång. Men jag kunde ju självklart inte låta bli att kolla på dem och det såg verkligen grymt skoj ut. Jag hoppas att jag får fler möjligheter att prova en dansklass med henne i framtiden. =o)

För övrigt så var Elixia Sisjön den bästa träningsanläggning jag någonsin varit på… Ett gigantiskt gym med inte mindre än 5 gruppträningssalar (inkl spinningsalen), och det var inga direkt små salar. Så kan vi få en likadan anläggning här i Sthlm tack?! ;o)

Även när det gällde maten så hade de lyckats riktigt bra!! Att jag sen har usel matlust när jag tränar gjorde ändå att jag inte fick i mig mer än hälften av det jag tog för mig. Men det är inget konstigt så brukar jag funka, när alla andras magar skriker efter träningen så har jag inte minsta lilla antydan till hunger.  ;oP

Dessutom så stod dessa killar ute i gymmet och bjöd på grym musik. =o)

About Dixie
159cm kort, grönögd, mellanblond, tatuerad tjej som tar dagen som den kommer. =o)

2 Responses to The Convention 2011 – A day to remember! ;o)

  1. ia's hemlis says:

    Aha.. det var nåt jippo där. En kompis var dit i lördagso skulle träna 5 pass, trodde han var vanligt tränings-nördig som han annars är.. förstår nu varför han tränade så mycket just den dagen… haha.

    • Dixie says:

      Haha… Inte ens vi träningsnördar kör så pass många klasser om det inte är något speciellt. ;o) Nästa gång får du haka på så du också får uppleva den underbara sämningen som är på såna konvent. ;o)

Leave a comment