Tack!

Det var en ärlig tjej som hittat min plånbok och kontaktat polisen så nu har jag den hemma hos mig igen. De flesta korten är ju spärrade men det känns ändå bra att ha fått tillbaka den.

Plånboken/Mobilfodralet har dock gjort sitt och jag har beställt en ny. Denna gång med rem att ha runt handleden för jag tänker inte riskera att kunna råka ut för samma sak igen!

Tidigare under dagen så var mina underbara föräldrar här och hjälpte mig att fixa nytt id-kort (eftersom någon av dem måste intyga att jag är jag då jag saknar så väl giltigt id-kort som pass) samt att de hjälpte mig lösa mitt problem med att inte komma åt mina pengar innan jag fått nya bankkort. ❤

Nu återstår det bara att lösa problemet med att ta mig någon stans då SL-kortet är spärrat och jag får vänta upp till 4 arbetsdagar på att ersättningskortet ska komma hem. Hade tänkt köpa en remsa men de var helt slut på ica här där jag bor och jag har ingen annan butik i närheten som säljer det. Får hoppas på att min kompis kan hjälpa mig med det problemet imorgon så att jag slipper slösa bort ännu mer pengar än nödvändigt för att kunna ta mig till jobbet på måndag.

About Dixie
159cm kort, grönögd, mellanblond, tatuerad tjej som tar dagen som den kommer. =o)

Leave a comment