Sämre lördagar kan man ha… ;)

Jag är sån att jag har svårt för det där med att titta på film ensam. Inte så att jag inte gör det men typ 95% (om inte mer) av gångerna jag tittar ensam så slutar det med att jag sitter med datorn i knät och missar vad som händer i filmerna.

Nu har jag ju tur som har MA som ställer upp som sällskap så att jag faktiskt ser hela filmer också. 😉 Igår slog vi oss själva med häpnad när vi faktiskt satt still hela dagen (med undantag för att gå en sväng ut och äta Thai-mat då) och betade av inte mindre än 3 filmer. 🙂 Och det bådar ju gott inför höst/vinter eftersom vi har en hel massa filmer som ska betas av och fler lär det säkert hinna bli då vi båda är rätt duktiga på det där med att köpa filmer. ;P

Självklart hann vi med annat än att titta på film också… bl.a. så introducerade han mig för Celtic Woman som fr.o.m. nu kommer bli mitt resesällskap på väg till jobbet. Så otroligt vackert och precis rätt typ av musik att inleda dagarna med… Hårdrocken sparar jag till hemvägen. 😉

Som vanligt i MA’s sällskap så gick tiden fort (den brukar ju göra det när man har roligt ;)) och på något sätt hann klockan bli 03:30 innan jag kom hem så planerna för idag strök jag snabbt och skickade ett meddelande till tjejerna innan jag kröp i säng. För antingen skulle jag lyckas sova ut och därmed inte hinna i tid eller så skulle jag vakna i tid men då ha sovit för få timmar och därmed med största sannolikhet ha ihållande huvudvärk resten av dagen.

Med facit i hand så vaknade jag i tid och nej, huvudvärken har inte släppt än så valet att stanna hemma känns helt rätt! Jag menar, visst hade det varit kul att träffa tjejerna utanför kontoret men att gå på Grönan med ordentlig huvudvärk känns som en klart dålig idé.

About Dixie
159cm kort, grönögd, mellanblond, tatuerad tjej som tar dagen som den kommer. =o)

Leave a comment