Mat, mat och mera mat! ;)

I onsdags bjöd en av våra kunder in mig & J till middag på “Halv Grek Plus Turk” och jäklar vad gott det var! : ) Många smårätter blev det och jag slog faktiskt mig själv med häpnad och provade nästan allt. Den absoluta favoriten blev, inte helt otippat, lammkotletterna. Största överraskningen var hut mycket jag gillade calamariringarna.

När sen efterätterna kom in så blev det ju inte sämre direkt. Panacotta är ju en favorit så det var det jag åt mest av men självklart smakade jag på de flesta andra också. J’s favorit var utan tvekan chokladbakelsen som serverades varm och jag instämmer i att den var fantastiskt god.

Kvällen bjöd utöver mat självklart även på grymt trevligt sällskap och en hel massa skratt. : )

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I torsdags var det sen dags för asiatiskt julbord (som tur är så är jag inte ensam på kontoret om att mer än gärna skippa de traditionella julborde) på “East“. ~Favoriten var, precis som sist jag var där, den thailändska kycklingsoppan men det fanns självklart mycket annat gott. Och eftersom jag gillade calamari dagen innan så var det väl lika bra att smaka  “baby octopus” också… Och jo då, även om det känns lite vidrigt att äta något med huvud och allt så var de goda de med.

Efterrättsbordet var helt ok, men efter onsdagens utbud så blev det ingen wow-känsla direkt. ; P

About Dixie
159cm kort, grönögd, mellanblond, tatuerad tjej som tar dagen som den kommer. =o)

Leave a comment