Ångest! :(

Det är inte mycket här i livet som ger mig ångest… men tandläkaren gör det definitivt!

Visst, jag vet att jag borde bokat tid för minst ett år sen!
Visst, jag vet att det bara blir dyrare ju längre man väntar!
Visst, jag vet att jag är korkad, när det gäller detta, så det behöver ni inte upplysa mig om!

Men, när jag bara jobbade deltid så räckte pengarna inte till och eftersom jag inte hade ont så fick det helt enkelt vara.
När jag nu jobbar heltid och har helt ok ekonomi igen så borde jag väl bokat en tid direkt men som sagt… jag hade inte ont och tandläkaren ger mig ångest så jag har dragit ut på det i det längsta.

Nu har jag dock haft tandvärk till och från i si så där 1,5 veckor så då hade ju det logiska varit att boka en tid direkt men inte då… För värken är ju ändå inte värre än att jag kan leva med den. Tror jag har lite för hög smärttröskel för mitt eget bästa ibland.

Som sagt… självklart är jag medveten om att jag är korkad som drar ut på det, men jag mår dåligt bara av tanken på att behöva dra ut visdomstanden! (min gamla tandläkare försökte boka in 2 timmars operation för att få ta bort den när jag inte ens kände av den)

Jag avskyr verkligen när kroppen är envisare än mig så att jag tvingas göra sånt som jag absolut inte vill göra, men som vanligt så är det den som vinner. För även om jag har hög smärttröskel så blir det lite väl jobbigt när så väl ena visdomstanden som en av tänderna på motsatt sida gör ont. Så därför har jag till slut bokat in en tid nu på fredag! 😦

Tandvärk

About Dixie
159cm kort, grönögd, mellanblond, tatuerad tjej som tar dagen som den kommer. =o)

6 Responses to Ångest! :(

  1. carislotta says:

    Vår dagishund Theas matte är så galet rädd för tandläkaren, men var nu tvungen att gå. Hon fick bli sövd under behandlingen, så den möjligheten finns. Kram

    • Dixie says:

      Jag vet. Men jag vet även att det är svindyrt så det alternativet räknar jag bort direkt.

  2. MiauMiau says:

    Hoppas det går bra på fredag! Jag brukar få lite lugnande så klarar jag mig utan att få panik, och säger man till att man är rädd så är de lite extra snälla.
    Kram

    • Dixie says:

      Tack! 🙂

      Jag brukar klara mig bra med bedövning men jag hatar varje sekund i den förbaskade stolen. Och än värre blir det när tandläkarna envisas med att fråga en massa medan man har munnen full med prylar och omöjligt kan svara dem! Kan de inte bara göra det de ska och låta mig fokusera på att andas och försöka låta bli att svälja hela tiden.

      • MiauMiau says:

        Glömde ju skriva det kanske bästa tipset:
        Bra musik på högsta volym i lurarna distraherar bra! 🙂 Jag brukar säga åt tandis att dra ut ena luren om det är något jag MÅSTE höra. (Typ; “Nu är det klart!”) Annars ligger jag bara där och andas…

  3. Tror de flesta tycker illa om tandläkaren på ett eller annat sätt 😉

Leave a comment