Så lite som möjligt…

Alla som innan julledigheten frågade mig vad jag skulle göra nu när jag var ledig så länge fick samma svar… “Jag ska göra så lite som möjligt och se så många filmer som möjligt!”

Jag har hållit mig ganska bra till den planen. Ok, jag har gjort lite mer än vad jag hade tänkt mig men större delen av tiden har ändå spenderats i soffan och en hel massa filmer och serier har betats av. 🙂
Filmer Tror att jag fått med de flesta filmer och serier jag sett men jag har säkerligen missat några stycken av dem som gått på tv. 😛 Många av dem har jag sett förut och kommer att se igen. Vissa hade jag inte sett tidigare men kommer med all säkerhet att se igen. Några var riktigt jävla usla och då framför allt de som jag inte kunde välja att se originalversionen på utan tvingades att se dubbade till svenska.

Top 10 under dessa 16 dagar har, utan inbördes ordning, varit:
* The Holiday – En av mina favoritfilmer som jag kan se hur många ggr som helst.
* Red Riding Hood – Lite “The Village” känsla fick jag och jag älskade varje sekund!
* Snow White and the Huntsman – Har alltid gillat snövit men den här versionen älskar jag!
* The Hobbit – Det må vara onödigt mycket fighter och långa vandringar men bra är den! Och jag vill se uppföljaren NU!
* Neverland – Peter Pan, oavsett version, brukar alltid tilltala mig och denna är inget undantag.
* Ronny & Ragge – Nostalgi när den är som bäst!
* My So-called Life – Jag blir nog aldrig för gammal för ungdomsserier. Speciellt inte när Jared Leto är en av skådisarna. 😉
* De 3 Musketörerna (från Sthlms Stadsteater) – Det grämer mig att jag missade att se denna live!
* Community – En komediserie som jag tidigare helt missat men nu väntar otåligt på att få hem säsong 2 av.
* Sherlock Holmes – Deckare, Äventyr, Jude Law, Robert Downey Jr… Skulle vara väldigt konstigt om jag inte gillade filmerna. 😉 

About Dixie
159cm kort, grönögd, mellanblond, tatuerad tjej som tar dagen som den kommer. =o)

Leave a comment