Bättre kvällar har jag ju haft…

Jinx
Igår stod Jinx i min säng och trampade ungefär som att han var på lådan men jag tänkte inte mer på det utan trodde bara han dummade sig. Ikväll gjorde han samma sak på täcket som ligger i soffan och det kom några få droppar. Efter det sprang han på lådan hela tiden men utan att det kom någonting.

Mamma tyckte det lät som att han kunde ha urinsten så det blev till att ringa veterinären som i sin tur sa åt mig att åka in direkt, att vänta till imorgon bitti tyckte han inte lät som någon bra idé alls. 😦

Med 1,5 timmar kvar tills akutmottagningen stängde och inget körkort så fick jag lite smått panik! För utan bil så ligger djursjukhuset nämligen minst sagt avigt till… speciellt den här årstiden när det är halt och jävligt.

Normalt är jag inte den som ber andra än mina föräldrar om hjälp i första taget men denna gång skulle det inte göra någon nytta då de bor för långt bort. Och när det nu gällde Jinx och inte mig själv så fanns liksom inget annat alternativ än att be någon annan om hjälp… För skulle jag väntat till imorgon och något skulle hända honom så skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv om jag inte gjort allt i min makt för att få honom till veterinären i tid.

Nu hade jag sån tur att Jenny, som är den enda jag känner som bor i samma kommun som mig, kunde hjälpa mig!
Visst hade jag kunnat ta en taxi men det var väldigt skönt att slippa det… och ännu skönare att ha sällskap inne hos veterinären! Så tusen tack än en gång Jenny! ❤ Nästa gång vi ses hoppas jag att det är under roligare omständigheter! 😉

Som väl var så var blåsan inte full på min skrutt, så vi kom in med honom i tid, men han fick ändå lov att ligga kvar till imorgon för att de ska kunna ge honom dropp och hålla koll på om han kissar eller inte. Sen blir det ultraljud imorgon och om det behövs tömning av blåsan samt ev. blodprov.

Jag hoppas verkligen att han får komma hem imorgon igen så att ordningen blir återställd här hemma… För även om jag fortfarande, tack & lov, har Wilbur som sällskap så känns det tomt. Jag vill ha båda mina grabbar hos mig ju! ❤

About Dixie
159cm kort, grönögd, mellanblond, tatuerad tjej som tar dagen som den kommer. =o)

2 Responses to Bättre kvällar har jag ju haft…

  1. Suddrik says:

    Kanske ett pass med Vladi? 🙂
    Hoppas det går bra imorgon!!

    • Dixie says:

      Absolut! Jag kollar upp möjlighet för oss att gästa någon av hans klasser när halsen gett med sig så att jag får börja träna igen… 🙂

      Tack! 🙂

Leave a comment